Pages

LFC

LFC

Saturday 17 August 2013

BPL 2013/14 : ANFIELD : LIVERPOOL 1-0 STOKE CITY

 
   Liverpool telah memecahkan rekod buruk untuk perlawanan pertama sejak tahun 2009 apabila bermula dengan langkah kanan setelah menewaskan Stoke City,1-0,hasil jaringan oleh Daniel Sturridge pada minit ke 38.Paling aku bengang kalau lawan Stoke ni,penjaga gol dia,Begovic,memang terbaik.

BAHAGIAN SERANGAN :
   Untuk posisi ini gandingan antara Sturridge dan Aspas kurang persefahaman,ini mungkin buat pertama kali mereka di gandingkan.Tetapi Aspas dan Sturridge tetap melakukan tugas mereka dengan baik dan banyak melakukan beberapa percubaan yang merbahaya.Selepas Aspas di keluarkan dan di gantikan dengan Sterling,posisi ini seperti longgar dan jarang melakukan percubaan-percubaan merbahaya.
(Rating :- Sturridge 8.5 , Aspas 8 , Sterling 6.5)

BAHAGIAN TENGAH :
   Di posisi ini nampak tiada masalah apabila kesemua pemain di bahagian ini melakukan tugas mereka dengan baik terutama Countinho dan Henderson yang banyak melakukan larian sama ada bila menyerang dan bertahan.Gerrard dan Lucas banyak membantu bahagian pertahanan dan 'tembok' yang di bina mereka kukuh kecuali 15 minit terakhir apabila Stoke banyak melakukan hantaran jauh supaya boleh mengelakkan bertemu dengan mereka berdua.
(Rating : Gerrard 7.5 , Lucas 7.5 , Coutinho 8.5 , Henderson 8)

BAHAGIAN PERTAHANAN :
   Posisi pertahanan yang di ketuai oleh Agger juga kukuh dibantu oleh Toure,Johnson dan Enrique walaupun minit terakhir Agger melakukan sedikit kesilapan dan Stoke dihadiahkan sepakan penalti.Tetapi tiada apa keraguan untuk mereka di bahagian ini.
(Rating : Agger 7 , Toure 7 , Johnson 8, Enrique 7.5)

PENJAGA GOL :
   Mignolet boleh dianggap wira selain dari Sturridge kerana beliau telah berjaya menafikan sepakan penalti.Pada awal permainan aku sendiri bercakap "ahh Mignolet nih,buat hal pulak,go home,you r drunk!!" ....tetapi pada pertengahan perlawanan Mignolet berjaya menunjukka aksi yang mantap dan memukaukan.
(Rating : Mignolet 8)

KESELURUHAN :
   Liverpool menunjukkan aksi bertenaga sepanjang perlawanan kecuali pada masa kedua yang mana nampak longgar untuk menyerang dan setelah ketiadaan Aspas,bahagian serangan kurang menyengat.

TAHUKAH ANDA :
-3 pemain kulit hitam Liverpool memulakan aksi pertama dengan sejarah tersendiri :
    - Sturridge : Pemain Liverpool pertama menjaringkan gol buat Liverpool musim ini.
    - Toure : Pemain Liverpool pertama yang mengutip kad kuning pertama.
    - Sterling : Pemain Liverpool pertama yang di masukkan sebagai pemain ganti.

No comments:

Post a Comment