Pages

LFC

LFC

Sunday 22 September 2013

LIVERPOOL : KETIADAAN COUTINHO DAN PERTAHANAN BERMASALAH








 Coutinho,bukan satu nama yang sangat besar bagi peminat bola sepak berbanding Cristiano Ronaldo atau Lionel Messi.Tetapi tanpa kehadirannya di dalam skuad Liverpool untuk musim ini mempunyai impak yang sangat besar terutamanya setelah Liverpool tewas kepada Southamton sebentar tadi di laman sendiri dalam saingan BPL 2013/14.

   Coutinho yang mengalami kecederaan sewaktu berkunjung di Swansea tempoh hari telah membuktikan dia adalah tunjang utama buat Liverpool.Setelah beliau di keluarkan,keadaan sangat berbeza dari selalu menyerang sehingga Liverpool harus bertahan dari asakan pihak lawan.Beliau yang banyak menggerakkan bahagian serangan dan mencipta beberapa peluang terbaik.

   Pada bahagian pertahanan pula,banyak kelemahan yang telah nampak terutamanya jika ketiadaan Agger,tiada pemain lain yang mampu menggantikan tugasnya.Walaupun dengan kemasukan Toure dan Sakho,Agger tetap menjadi peranan utama untuk pertahanan Liverpool.

   Liverpool juga mengalami kelemahan yang paling ketara iaitu apabila pihak lawan mempunyai sepakan sudut,kebanyakkannya Liverpool tidak mampu mengeluarkan bola dengan baik dan apabila Liverpool mempunyai peluang dari sepakan sudut,pasti jarang yang dapat di jaringkan.


   Diharap Brendan Rodgers mampu mengubah strategi jika mahu bertahan di persada liga kerana musim ini ramai pemerhati melihatkan prestasi Liverpool.

~YNWA~

1 comment:

  1. agger memang tak pandai nak defend set piece. kena ubah try sakho dgn toure lak hehe

    ReplyDelete